אם הגעת לאתר זה כנראה שאתם מחפשים איכות אבל לא מתפשרים על מחיר נמוך. פנו אלינו עכשיו בטלפון 0544430915 ותהנו מהמחירים הכי טובים בשוק
אם הגעת לאתר זה כנראה שאתם מחפשים איכות אבל לא מתפשרים על מחיר נמוך. פנו אלינו עכשיו בטלפון 0544430915 ותהנו מהמחירים הכי טובים בשוק
יום טוב הראשון של חג, משכים ובא לסוכתו, נוטל ארבעה מינים אחר הנץ החמה, ואם נטלם משעלה עמוד השחר, יצא. ומברך עליהם בשמחה שתי ברכות: 'על נטילת לולב' ו'שהחינו', ואם נוטלם בבית הכנסת צריך שיברך עליהם קודם שיאמר הלל עם הציבור:
וכשם שנוטל ארבעה מינים אלה ביום ראשון ומברך על נטילתם, כך הוא נוטלם ומברך כל שבעת ימי החג, אלא שאין מברכין 'שהחינו' אלא ביום הראשון לנטילתו בלבד:
נטילת לולב ושאר המינים, מצוה מן התורה כמו שכתוב (ויקרא כג): ולקחתם לכם ביום הראשון פרי עץ הדר כפת תמרים וענף עץ עבת וערבי נחל ושמחתם לפני ה' אלקיכם שבעת ימים. פרי עץ הדר – זה אתרוג. כפת תמרים – זה לולב. ענף עץ עבות – זה הדס. ערבי נחל – אלו הערבות, שדרכן להיות גדלות על שפת הנחלים:
מן התורה אינו חיב ליטול ארבעה מינים כל שבעת ימי החג אלא בבית המקדש בלבד, ובכל שאר מושבות ישראל אינו חיב אלא ביום הראשון בלבד. כמו שכתוב:
ולקחתם לכם, כלומר בכל מושבותיכם – ביום הראשון. לפני ה' אלקיכם, כלומר במקדש – שבעת ימים. ואולם משחרב הבית, התקין רבן יוחנן בן זכאי שיהא לולב נטל גם במדינה כל שבעה, זכר למקדש:
כל ארבעה המינים האלה, אתרוג לולב הדסים וערבות, מצוה אחת הן ואם חסר אחד מן המינים הללו לא קים המצוה:
אסור לאכול קודם שיברך על הלולב. שכח והתחיל לאכול קודם שברך על הלולב, ביום הראשון – יפסיק סעודתו ויברך על הלולב. בשאר הימים – אם יש שהות ביום לברך על הלולב לאחר שיגמור סעודתו – יגמור סעודתו ויברך אחרי כן; ואם לאו, יפסיק סעודתו ויברך:
אסור להנות הנאת הריח מן ההדסים כל שבעת ימי החג מפני שהוקצה למצוה. ואתרוג מותר להריח בו ואסור לאכלו; שעיקרו של ההדס – ריחו, ועיקרו של האתרוג – טעמו. וטוב להחמיר אף בהרחת האתרוג משום שיש בדבר מחלוקת הפוסקים אם מחויב לברך על הרחתו:
Incoming search terms: